Általános rendszergazdai feladatok ellátása, IT support vállalkozásoknak

-

Elsősorban kis- és középvállalkozásoknak, akik gazdaságossági szempontokat figyelembe véve nem alkalmaznak főállású rendszergazdát. Tapasztalataink szerint egy jól karbantartott rendszer nem igényel napi 8 órás munkát.

Távoli rendszergazdai felügyelettel jól orvosolhatóak azok a problémák, amik felléphetnek. Cégünk több éves tapasztalata alapján jól tudjuk, hogy a rendszergazda bizalmi pozíciót tölt be minden cég életében, amit ki kell érdemelni. Ma már csak olyan szakértői céget érdemes megbízni, aki garanciát is vállal munkájára.

Rendszergazda főbb feladatai:

1. Hálózat- és rendszerüzemeltetés

  • Szerverek, munkaállomások és hálózati eszközök (routerek, switch-ek, tűzfalak) beállítása, karbantartása és monitorozása.
  • Rendszerfrissítések, biztonsági javítások telepítése.
  • Hálózati hibák elhárítása, hálózati teljesítmény optimalizálása.

2. Felhasználói támogatás (helpdesk)

  • A végfelhasználók technikai támogatása, problémák megoldása (pl. bejelentkezési gondok, nyomtatóhiba).
  • Jogosultságkezelés, új felhasználók létrehozása, hozzáférések beállítása.
  • Oktatás, technikai tanácsadás a munkatársaknak.

3. Adatbiztonság és mentés

  • Biztonsági mentési rendszerek kezelése, rendszeres mentések készítése és visszaállítási tesztek végrehajtása.
  • Vírusirtók, tűzfalak, behatolásvédelmi rendszerek kezelése.
  • Felhasználói adatok védelme, adatvesztés megelőzése.

4. Dokumentáció és adminisztráció

  • Rendszerleírások, konfigurációk, eljárásrendek dokumentálása.
  • Licencelés és szoftvernyilvántartás vezetése.
  • Eszközök nyilvántartása és nyomon követése.

5. Rendszerfejlesztés és tervezés

  • Új hardver- vagy szoftvermegoldások bevezetésének előkészítése, tesztelése.
  • IT infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó javaslatok kidolgozása.
  • Együttműködés más IT szakemberekkel, fejlesztőkkel, külső szolgáltatókkal.

Elvárások, készségek

  • Windows/Linux rendszerek ismerete (a konkrét környezettől függően).
  • Hálózati ismeretek (TCP/IP, DNS, DHCP, VPN).
  • Jó problémamegoldó készség, türelem és precizitás.
  • Adatvédelmi és biztonsági előírások ismerete.
  • Dokumentációkészítési gyakorlat, rendszerezett gondolkodás.

 

IT support főbb feladatai:

1. Felhasználók támogatása

  • Hibabejelentések fogadása telefonon, e-mailben vagy ticket rendszeren keresztül
  • Problémák diagnosztizálása és megoldása
  • Egyszerű hibák gyors javítása (pl. elakadt nyomtató, internetprobléma, fagyott gép)

2. Fiók- és hozzáféréskezelés

  • Új felhasználói fiókok létrehozása (Windows AD, e-mail, szoftverek)
  • Jogosultságok beállítása, módosítása
  • Jelszó-visszaállítás, kétlépcsős hitelesítés segítése

3. Eszközök beállítása és karbantartása

  • Új gépek, laptopok, monitorok beüzemelése
  • Alkalmazások telepítése és konfigurálása
  • Alap hardver- és szoftverkarbantartás

4. Dokumentáció és riportolás

  • Megoldott hibák dokumentálása a jegyrendszerben
  • Tudásbázis frissítése, gyakori kérdések rögzítése
  • Problémák visszajelzése a rendszergazdák felé, ha komolyabb beavatkozás kell

5. Felhasználói oktatás és tanácsadás

  • Alapvető IT-biztonsági tanácsok nyújtása (pl. ne nyiss meg ismeretlen csatolmányt)

Segítségnyújtás új rendszerek, programok használatához

Miért érdemes velünk dolgozni?

Informatika, de nem úgy, ahogy gondolnád!

Az IT világ hatalmas és egyre gyorsabban változik, de mi segítünk, hogy ne csak lépést tarts vele, hanem megelőzd a trendeket! Akár a legújabb rendszert szeretnéd bevezetni, akár a régi gépeidet hoznád rendbe, mi itt vagyunk, hogy profi megoldásokat kínáljunk.

A mi titkunk?

Mi nem csak „beállítunk valamit”, hanem érthetően elmagyarázzuk, hogy miért pont úgy működik, és hogyan hozhatjuk ki belőle a legjobb teljesítményt. Az informatika nem csak a gépekről szól, hanem a te életviteledről, és arról, hogy mi hogyan segíthetünk abban, hogy még hatékonyabb és szórakoztatóbb legyen!

Mit csinálunk?

  • Rendszerek karbantartása és optimalizálása: Ne hagyd, hogy a számítógéped lelassuljon! Mi mindig frissen tartjuk a rendszereidet, hogy a legjobbat hozd ki belőlük.
  • Biztonságos adatkezelés: Nálunk a személyes adataid biztonságban vannak. Semmi pánik, csak megbízható védelem!
  • Hálózati varázslatok: Ha úgy érzed, a hálózatod egy kicsit szétszórt, mi helyrehozzuk. Stabil, gyors és megbízható kapcsolat minden pillanatban!

Tech támogatás, ami megért: Nem hagyunk magadra, ha elakadsz. Mindig van válaszunk a kérdéseidre - bármi legyen is a probléma!

 

Rendelkezésre állásunk munkanapokon 08.30 és 17.00 óra között történik. Ettől eltérő esetekben is vállaljuk a rendszerfelügyelet biztosítását, akár 7/24 órás megoldásban is. Ez utóbbi esetben természetesen pontos egyeztetésekre van szükség.

‹ Vissza az előző oldalra